Monday, August 31, 2009

Get Glowing

My mother recently commented that my kulit muka ada nampak 'glowing' akhir2 ini. Saya berasa happy (sedikit, tak banyak) dengan komen itu kerana saya agak risau dengan complexion saya dua tiga menjak ini. Saya bukanlah seperti kebanyakkan wanita lain seusia yang pergi menjalani sesi 'facial' dan rawatan kecantikan wajah di salon2. Ini kerana kulit muka sensitif saya ini tidak boleh menerima sembarangan produk. Bila saya sebut sembarangan janganlah anda fikir saya nak yang mahal2 saja. I mean that my skin is mostly allergic to certain ingredients yang ada pada produk kecantikan. Tak kira lah mahal ke murah. Saya kelihatan seperti memakai topeng tebal usai setiap sesi facial. Kerana kulit muka saya akan membengkak dengan hebatnya dan terasa panas banget. Oleh itu, tak semua products saya dapat cuba try test. Tak kira lah mahal atau murah, kalau tersalah pakai azab jawabnya.

But it doesn't help my skin lah kan, jadinya kulit saya semakin hari semakin kusam, tak bermaya dah tak 'cun' langsung lah kiranya. Tetapi, sebulan yang lepas saya ada mencuba product jenama Dermalogica. I decided to try it out oleh kerana tak tahan dengan kondisi kulit saya. Sebelum ini saya tak terdetik mahu mencubanya, tetapi sebulan lalu saya tekad. Alhamdulillah, my skin reacted well to the products. At first ada sedikit rengsaan selepas pemakaian mask tetapi setelah seminggu apabila kulit mula 'hydrated', tiada masalah lagi.

Here's a pic of me. Abaikan eyebrow yang semak tak terurus. I will have to make a date with my sis babes to head to that threading salon in Bangsar (anda tahu tempat yang lebih dekat kawasan Shah Alam or Subang, do tell me ya).

Inilah hasil pemakaian Dermalogica after a month. Maaflah, tiada gambar yang lebih molek. Gambar makeupless ini sahaja yg ada. Bolehlah ye.

Thank you Dermalogica. I am using the Special Cleansing Gel, Daily Microfoliant, Soothing Protection Spray, Skin Smoothing Cream, Multivitamin Power Recovery Mask dan Solar Defence Booster spf 30. Oh, I need to find eye serum tapi kena hati2 beli yang tidak akan menyebabkan mata saya bengkak. Susah lah sensitive skin ni kan.

Haiihhh, dah masuk mid thirties ni we actually have to work on looking good. Bothersome but well..... apa nak buat. Kalau tak nanti mengadap cermin rasa menyampah pula ;p

2 comments:

Pink Mama said...

kat Damansara U tama pun ada tempat threading. I buat kat situ jer

superheroes' mom said...

kat DU? apa nama kedai u? bole try...

OF LOVE. OF LIFE. OF US

Daisypath Anniversary Years Ticker